Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

I landsproblem

Av Silvia Marinkovic - 25 augusti 2011 07:42

Fick en Oral B tandborste i fördelsedags present för några år sedan och alla tre använder den, med olika borstar så klart.. Lite visste jag att denna tandborste skulle bidra till ett irritationsmoment dagligen..


Hur får man sambon (läs Sasa) att efter tandborstningen ta bort sin tandborse och lämna oral b staven ren och fräch.. Ja ni... Här följer lite exempel på saker jag försökt med:


  • Pratat fint och förklarat hur jag känner.
  • Hotat med att den är MIN och att han kommer få borsta "manuellt"
  • Hur svårt kan det vara?
  • Lämnat den skinande ren och laddad för att han ska följa exemplet
  • Gömt den i hopp om att han tar till den manuella tandborten
  • Försökt prata.. igen
  • Slutat tjata helt
Inget har funkat.. Detta problemet kräver en bättre strategi.. 
Vad har alla mina försök gemensamt? Jo de handlar om mig!
Ska man ha en förändring så ska det handla om honom annars är det inte lönt att ens försöka.. 
Operation Bacillus sattes i verket..
"Älskling.. Jag vet att du har ont pga av visdomstanden men bakterier på tandborsten vet man kan ge infektion i munnen. Tänkte på det här med att du aldrig tar bort din tandborste och att efter dig kommer en nioåring som ska borsta sina. Tänk var hans nioåriga fingrar pillat på innan de pillar på din tandborste!"
Nu mina vänner.. Låt mig presentera vår  Oral B denna morgon...
Ren och fin..
 
Besviken över att jag inte kommit på detta innan.. Men men..
 Nästa nöt att knäcka blir de tomma toarullarna som hamnar på handfatet!!
 
 
Ingen bild

Mikki

25 augusti 2011 10:26

Intressant det där Silvia...
Våra toarullar brukar sitta kvar på samma ställe när dom är tomma och den nya rullen läggs ovanpå den gamla. Det är också mycket jobbigt kan jag säga dig...

Silvia Marinkovic

25 augusti 2011 11:12

Eftersom det bara är jag som fyller på med rullarna så har jag undvikit det problemet..

 
LIIV - vanlig men unik

LIIV - vanlig men unik

25 augusti 2011 10:34

Hahah, ja man måste verkligen vara smart när det kommer till att få killar att göra osm man vill ;D

http://liivahliin.blogg.se

 
Ingen bild

Mira

25 augusti 2011 10:47

Fatta inte.. menar du att efter det du sa om att din son skulle pilla på tandorsten avskräckte honom??
hahahaha.... toarullarna har jag inga problem med så kan tyvärr inte ge dig tips.... men lycka till...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards