Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Nu jävlar..

Av Silvia Marinkovic - 25 augusti 2011 11:14

Gick min vanliga runda till Pildammsparken och på väg tillbaka sneddar jag förbi bakom tandläkarhögskolan, där nya Citytunneln finns..


Denna Citytunnel har varit jobbig rent personligt för mig med sina utgrävningar och avstängda gator där man varken kan gå eller cykla och där jag ibland fått vända och ta en annan väg till högskolan inne på Mas. När vi haft lektion inne på tandläkarhögskolan har man inte kunnat parkera cykeln någonstans, fanns inte plats. Vi studenter fick bokstavligen sätta cyklarna på varandra och sen gräva ut de från högen..  

Till sist fixade de en STOR cykel parkering med fina nya moderna cyckelställ där man tom kunde låsa fast cykeln i vajrar om man ville. Fantastiskt! Cykelparkeringen var snabbt full av både studentcyklar och pendelcyklar.


Idag när jag fick förbi ser jag att de börjat bygga igen..

De har rivit upp hela gatan där cykelparkeringen stod!! De ska tydligen bygga nått igen.. Jag kände hur mitt blodtryck stegrades.. Hur har man tänkt här?

Vilket kål på gatukontoret har tagit beslutet att bygga en cykelparkering i Maj månad för att i Augusti riva upp allt igen för att bygga nått annat.. Hur har man tänkt? Behöver man inte nåns sorts planering om man jobbar med dessa frågor? Vilket slöseri med skattepengar.. Våra skattepengar.. Mina skattepengar (läs Sasas).. Förstår inte .. Är detta deras sätt att på laglig väg bränna pengar på..?


För alla er arbetslösa utan erfarenhet och utbildning sök jobb på Gatukontoret eller Malmö stad för de verkar anställa utan referenser..


I ren protest ska jag nu parkera cykeln utanför arbetarnas toadörr!!


 

Grrrrrrrr

 
 
Ingen bild

Mira

25 augusti 2011 18:26

du skojar?? helt sjukt!! vad ska de nu bygga där??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards