Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Nostalgi

Av Silvia Marinkovic - 2 oktober 2011 11:56

Var på Ikea igår. Var ett tag sedan sista jag var där.. Men ikea känns liksom hemma. Även om ett nytt Ikea varuhus öppnat så känner man igen sig. Hälften av möblerna har man redan eller har haft. Köpte dunkuddar och fina sängkläder, lite grytor och koppar som man i stunden bara måste ha.. Gillar Ikea affärside.. Man kan i princip inte bli ruinerad och man köper saker man redan har men vill byta ut bara för att det är billigt och roligt att byta stil. Vissa saker har man extra emotionella band till som nätet över sängen som var en storsäljare på 80 talet. Tror inte det finns en tjej i min generation som inte hade detta nät över sängen.. Man drömde sig bort och låtsades vara princessa.. När jag gick där på Ikea och letade efter Sasa ser jag plötsligt mitt princessnät och minnena och nostalig överumplar mig. Står och stirrar ett bra tag på den och tar sen fram mobilen för att ta ett foto och föreviga mitt nät. Jag vet att tiden är förbi och att jag aldrig med kan ha ett sådant nät över min säng men är glad att en ny generation barn kommer ha samma nytta av den som vi hade.. Att gamla saker blir populära igen är bra men tyvärr påminner en om hur snabbt tiden går.. Jag skämdes inte stå där och ta foto. Jag visste att den äldre generationen skulle förstå medan de yngre kanske kliade sig i huvudet.. 



Kommer ni ihåg ?

 

 
 
Ingen bild

Mira

2 oktober 2011 12:40

Hehehe. Gulligt. Jag hade inget nät, jag var pojkflicka. Hhehehe. Men kan tänka mig ha ett nu!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Skapa flashcards