Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Ställ inte frågan om du inte är beredd på svaret...

Av Silvia Marinkovic - 19 december 2011 07:15

Hade en diskussion i skolan om att man inte ska fråga folk hur det är utan att vara beredd på svaret..

Vi är så invanda i vissa mönster att när det aviker så blir vi så ställda..

Kommer ihåg en gång att jag halvspringande in på högskolan, på väg till lektion, ser en gammal klasskompis som jag gått folkhälsovetenskapsprogrammet med tidigare och jag ställer den klassiska frågan.. Hallo.. Hur är det?

Detta ställde jag i förbifarten och förväntade mig ett "bra!" men i stället fick jag ett.. " skit!"..

Sen kom jag på att denna tjejen ofta hade saker att beklaga sig på och jag var ofta hennes psykolog.. Folk som mår dåligt dras ofta till mig för jag får de tydligen att se ljuset.. vad vet jag, men denna dagen hade jag inte tid till det.. 

Så jag skrek tillbaka.. Vad det än är så fixar det sig!!! Och så gjorde jag tummen upp innan hissdörren gick igen.. Tro det eller inte.. 

Ja jag hade lite dåligt samvete..

Men det lärde mig en läxa.. Undvika ställa invanda frågor...

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

19 december 2011 08:50

Klassiskt!
Känner igen det där med att vara den som folk vänder sig till... Haft så mycket konstiga diskussioner med folk...
Kvinnliga kollegor som inte får det sex dom vill hemma...??
Dåliga förhållanden...
Jobbiga barn...

Mest är det också tjejer? Fattar ingenting...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Åsa-Mamma på gott och ont

Åsa-Mamma på gott och ont

19 december 2011 22:10

Haha, oj då! Ja men egentligen, om någon frågar så svarar ju de flesta automatiskt att det är bra. Om det inte är det så varför ljuga???

http://asahoffman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Skapa flashcards