Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Arg!

Av Silvia Marinkovic - 19 januari 2012 07:30

Min son träning simmar 3 ggr i veckan. Han är duktig och lär sig snabbt. Han har precis blivit förflyttad till en svårare grupp. Det tog honom två träningspass för att börja få in tempot och " komma ikapp". De är ca 4 st i varje simled i bassängen och de simmar efter varandra. Danni simmar ganska snabbt och tränaren säger att kommer man ikapp så simmar man om den andre.. MEN det finns ungar som inte gillar detta och tar det tydligen personligt. Jag kan förstå att det kanske inte är det roligaste att bli omkörd och man kanske lägger in extra krut för att detta inte ska ske.. Vad jag däremot har svårt att förstå är när man vill sabba för den andra genom att ställa sig i vägen och låtsas inte se och sen sparka och plaska så mycket man kan så att man slår den andre.. 

Detta hände min son 3 gånger på sista träningen där killen framför honom blev helt galen och bokstavligen simmade på honom för att inte låta honom passera.. 

Det sorgliga i det hela är att min son sen undvek simma förbi och höll sig en bit ifrån, vilket så klart inte är bra. Jag hade sådan lust att äga något om att det där beteendet är väldigt osportsligt och hör inte hemma på träningen. Ingen av de vuxna sa något fast de såg och jag kände att det kan missuppfattas om jag går i taket eller pratar med tränarna. Det handlar faktiskt inte om min son utan att man måste lära barnen vad som är ok och inte. Hade min son gjort något sådant så hade jag varit lika upprörd OCH besviken.. Min plan var att inte säga något utan ta det med min son efteråt. Förklara för honom att det är viktigt att stå på sig och inte kuva sig för människor bara för att man är snäll. Han påminner mig väldigt mycket om mig själv och att man tycker synd om andra. Jag frågade honom varför han slutade att simma förbi grabben och han svarade att det var för att undvika göra honom arg.. 

Haft ett långt samtal med honom så får vi se om det hjälper, förtsättning följer.. 

 
 
Lalé

Lalé

20 januari 2012 21:50

Jag är simmare och hände mig likadant, jag började med ett lag "lass" i linköping och blev hatad av dom äldre tjejerna. Det som gäller att göra i såna situationer är att markera! Att visa ännu mera hur jädra bra man är. Simmar dom på en så ska man bara simma så snabbt man bara kan för att komma förbi den. Jag simmade så och det var en "träningstävling" med laget, det var en tjej som tog tag i mitt huvud och tryckte ner mig under vattnet. Jag fortsatte att dyka under henne och kom före, visst är det jobbigt några gånger, men ju mera man visar att man är "bättre" än dom ju mera som försöker sabotera ju mera kommer man ifrån dom! Hoppas det blir super bra för din son! Kramar!

http://lalesinanovic.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards