Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Silvia Marinkovic - 3 februari 2012 07:00

Såg ett program på Svt som jag inte kunde slita uppmärksamheten från. 

Det var ju helt underbart att få se ett program om en stadsdel här i mitt Malmö och vilka fantaskiska människor det finns.

Vi hör ju bara massa skit som händer i vår stad. Det blir liksom en käsla av skam att allt ont händer här.. Ja det händer en del skit men det händer en massa underbara saker i vår stad.

Programmet handlar om en körledare som kommer till Malmö för att samla en skara vanliga människor (från en ganska sunkig del av stan) och få dessa att ställa upp i en kör som inom ett par veckor ska uppträda på Malmö konserthus med Malmös symfoniorkester.

Jag är intresserad av människor och deras öde och i detta programmet var känslorna svallade känslorna. 

Körledaren är en starkt sympatisk människa med djup empati för folk. Hon påminner mig om de bästa i människan. Se programet om ni har tid.. Sex delar och den första sändes i förrgår.. 


http://svtplay.se/t/174351/premiar__den_sjungande_trappuppgangen


Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards