Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Hopp för mänskligheten!

Av Silvia Marinkovic - 1 februari 2012 15:01

Jag är ingen fika människa. Men plugg människa är jag och kan man kombinera dessa två så kan fika pausen bli lång. Jag och min skrivkompis Sanna möts 9.30 på Espresso House och käkar frukost sen sätter vi igång med att skriva vår projektplan inför examensarbetet. Det blir många timmar diskussion och skrivande och många chailatte för min del..


Idag var vi där fram till kl två och sen cyklade jag hem i kylan. Väl hemma kunde jag inte hitta min mobil som vanligtvis ligger slängd i någon ficka i väskan. Jag tänkte vara så smart att ringa upp mobilen och följa ljudet tills jag hittade den. Men ingen ringsignal hördes och kan ni tänka er min förvåning när någon svarar i min telefon.. Ja vad säger man.. man kan ju inte gärna fråga efter Silvia.. Vi kom så smånngom fram till att den jag pratade med hade hittat min telefon på Cafet och att jag kunde hämta den där. 

Karma säger jag bara..


Ni ska bara veta hur många gånger jag spårat upp människor som tappat föremål. Framför allt när jag jobbade på taxiväxeln och plånböcker kom in.. Jag satt i timmar och spårade människor. 

Detta påminner mig om den gången jag skulle köpa ett guldhalsband med kors på. Försäljaren frågade om jag ville ha en ask till halsbandet som jag kunde bevara den i. Jag svarade att det kunde jag ta, men att jag tar kedjan runt halsen så länge. Senare när jag öppnade asken hemma för att stoppa in halsbandet fanns där ett par diamant öronhängen jag defnitivt inte haft råd att köpa.

Försäljaren har uppenbarligen misstagit sig och gett mig fel ask utan att kolla om där finns något i. Det var bara att gå tillbaka och lämna tillbaka öronhängena. Ni skulle sett hans min..

Vet fortfarande inte om det var chocken han var i för att han gjort ett så stort misstag eller chocken över att det finns "dumma" människor som jag. Men ni vet karma.. Jag har tappat många saker och de hittar alltid tillbaka till mig.. Det finns ärliga människor vart man än vänder sig och det finns hopp om mänskligheten.. Tack till fikatjejerna som hittade min mobil!


Ps. Jag kan fortfarande minnas hur öronhängena glittrade i asken...


Jag och sanna pluggar på..

 

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

1 februari 2012 18:20

Det här inlägget påpekar bara min tes att man INTE ska öppna ett café om man vill tjäna pengar! Ni satt där i fyra timmar och spenderade vad? 150:-? Ingen bra affärsverksamhet det där!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Silvia Marinkovic

1 februari 2012 18:39

haha.. ja typ men å andra sidan är tjejerna som jobbar där glada för vi upptar plats så de har mindre att göra..

 
Ingen bild

Sanna

1 februari 2012 18:31

Himla bra med mobilen och att vi fick mkt gjort idag! Ska försöka följa upp den skrivarandan senare ikväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards