Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

You got mail..

Av Silvia Marinkovic - 4 februari 2012 08:06

Kommer ni ihåg den filmen? Jag älskar den av många anledningar.. 

Nu när jag och skrivpartner Sanna träffats regelbundet på Esspresso House på Davidhallstorg i Malmö för att skriva vår projekt plan till examensarbetet har det liksom tagot emot. Jag sätter cykeln i ett cykel ställ och promenerar över torget. Ser ett litet fik med tända ljus. Inte en kotte där inne. Någon har öppnat ett mysigt fik i hopp om att folk ska komma och hänga där.. Men vi hänger alla på jättecafe kedjan Esspressou House.. Det är som i filmen you got mail..

En stor kedja öppnar runt hörnet och konkurrerar ut alla småföretagare som haft en dröm om att lyckas..

Satt där på cafeet och drack mitt kaffe och pluggade och kände ångesten stiga. Varför sitter vi här?Men efter att ha funderat ett tag, kom jag fram till att vi endå inte hade varit bra kunder hos den lilla företagaren.

Upptar två platser och sitter där i flera timmar.

Anledningen till att vi faktiskt valt EH var för att de har enkel tillgång till Wi-FI, är opersonligt, vi upptar inte någons favorit hörna eller liknande. Tjejerna som jobbar där ger blanka fan i vem som ssitter där och hur länge.. De har ingen koll och har glömt bort att vi redan är befintliga kunder när vi beställer något nytt som lunch. Det förstår man av frågan


- Ska du äta här eller ta med? 

- Eh, jag gör som jag gjorde med frukosten och käkar den här..


Tror inte ens hon uppfattade piken..


Tjejerna har inget eget intresse av att få EH att gå med vinst..

Så ångesten har lagt sig men jag har lovat mig själv och fått Sanna på banan att nästa gång vi bara ska fika och inte jobba så tar vi ett personligt litet fik, kanske den runt hörnet, för att bidra till att uppfylla någons drömmar.. Som i filmen you got mail... 

 
 
Madeleine

Madeleine

4 februari 2012 14:48

Jättefin blogg!! =)

http://missnock.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards