Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Förvirrad..

Av Silvia Marinkovic - 10 februari 2012 08:47

Nej jag är inte död.. Hade hemtenta som tog all min kraft. Kvalitativ forskning, blää...

Det är enda sättet att beskriva det på, blää..


Fick ett erbjudande från Lets deal om att köpa ett överfalls alarm till en billig peng. Den är liten och smidig och när man trycker på knappen ska det låta som ett gällt kinnoskrik. Jag funderade lite på det. Det är faktiskt så att jag inte känner mig säker på kvällarna här i krokarna, framför allt på väg hem från Friskis vid möllan.

Nu när det finns så många poliser i området så lär de höra larmet ganska tydligt tänker jag och snabbt vara på plats. Polisens närvaro i området går inte obemärkt förbi. De har parkerat en polishusvagn mitt på torget vilket känns tryggt. Det är inte en sådan där låda till hus som man ibland ser på byggarbetsplatser utan en riktig semesterhusvagn. Ser ganska bissart ut, måste jag erkänna. 

Tillbaka till larmet. Om jag nu köper det och aldrig får någon nytta av det, så är det värdelöst. Köper jag den så kanske jag liksom tillkallar trubbel, ni vet vad jag menar. Plötsligt kanske alla rånare dras till mig. Å andra sidan lär jag ångra det om jag faktiskt blir rånad och så som det ser ut i dag är det större risk att bli än att inte bli.. Jag får fundera vidare...

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

10 februari 2012 09:12

Var bor du egentligen???
Där det är större risk bli rånad än att inte bli det?

Flytta?

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Silvia Marinkovic

10 februari 2012 09:19

Vid Möllevångstorget i Malmö!

 
Niklas Persson

Niklas Persson

10 februari 2012 09:23

I stand corrected!
Skaffa larm, kanske en picka också? :-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Silvia Marinkovic

10 februari 2012 09:36

mmm.. känn dig trygg uppe i skogarna..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards