Alla inlägg den 19 november 2011

Av Silvia Marinkovic - 19 november 2011 07:55

Ja då var det kanske dags att återkomma till min blogg..


Kul att folk har saknat mig. Jag har pluggat ihjäl mig kan jag säga.

Efter praktiken på psykos mottagningen så hamnade jag på vårdcentralen och det var helt underbart att få strotsa runt i sjuksköterske uniform och se viktig ut.

Jag uträttade inga underverk men klämde några bölder. Fan vad många människor lider av nageltrång och svamp!!

Har lärt mig ortoligt mycket och det känns kul att kunna tillämpa teori med praktik.


Lite jobbig är man som student kan jag tänka mig eftersom man hela tiden har den nyaste forskningen i huvudet och gärna vill påpeka för personalen att det där råden de ger inte riktigt "stämmer" längre, som tex att tranbärsjuice inte är vetenskapligt bevisat att det hjälper mot urinvägsinfektioner, endå rekomenderas det hej vilt.. 

Men som ni vet, rullar kugghjulen sakta i vården. Jag har iallafall fått mycket positiv feedback och känner mer och mer att detta yrket passar mig så bra.. Jag har fått högsta betyg på allt förutom läkemedelstentan som jag kuggade rakt av och tydligen dödade patienterna.. skrämmande.. Man måste ha alla rätt ( så klart) på tentan och frågor som hur mycket läkemedel finns i en viss volym när du spätt med si o så mycket..? Ibland undrar jag om jag ens fattat frågan. Finns en amerikansk App för sjuksköterskor där man kan få uträknat allt sånt.. DET är skrämmande.. Nej jag har inte ladddat ner appen, oroa er inte där ute.. jag ska lära mig beräkna läkemedel och jag ska lära mig det BRA!! 


Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards