Alla inlägg den 27 november 2011

Av Silvia Marinkovic - 27 november 2011 12:13

Tror det var i sommras som jag bidrog med en liten peng till läkare utan gränser och svälten i Afrika. Det var ju så enkelt att smsa in en summa att man bara inte kunde låta bli. Kommer ihåg att Sasa gjorde sitt bästa för att sabba den upplevelsen genom att få mig att reflektera kring vart mina pengar egentligen går..

Han menade på att de kunde hamna där jag inte ville de skulle hamna och att det alltid finns någon som känar pengar på detta osv. Vi hade även en diskussion om att vi alltid gör saker först och främst för vår egen skull och för att lätta våra samveten enligt honom och jag var mer inne på att det var ett sätt för honom att bortförklara jobbigheter.. 

I alla fall det slutade med att jag höll på mitt och han på sitt.. 

För några dagar sedan fick jag ett tack brev från läkare utan gränser där de förklarar vad man gjort med pengarna som kommit in och ett tack till oss som bidragit.. 

Såå skönt att visa Sasa brevet och tala om att lilla jag bidragit med att rädda barn..


Han tittade på brevet, sköt undan det och började på Sasavis muttra att de kunnat spara massa pengar och rädda ennu fler med de pengarna de la ner på portot till alla tackbreven och att det bara var ett sätt för de att få in mer pengar, som kommer hamna hos fel personer osv ... puhh

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards