Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Bisarra stunder...

Av Silvia Marinkovic - 21 november 2011 09:32

Min son Danilo sydde en maskot på sy-slöjden som han ville jag skulle ha med mig på mina tentor i skolan för den ska tydlingen bringa tur. Så jag stoppade ner Disco som lilla masken heter i väskan och tog mig till skolan.

Denna dagen hade vi en muntlig tenta där man i liten grupp lottar ett fall där man sen får en kvart att skriva ner vad man sen muntligt vill redovisa.

Alla var nervösa och för att lugna de andra på mitt humoristiska sätt, talade jag om att de inte skulle oroa sig för lilla jag hade ju Disco med mig och han bringar tur til alla. Detta hörde läraren och tvingade mig ta fram masken och lägga honom på bordet framför alla så alla kunde känna sig trygga..

Vi fick våra fall och började skriva. Tjejen bredvid mig skrev så pennan glödde och hela bordet skakade. Hon var helt omedveten om att alla tyckte det var väldigt irriterande, framför allt jag som satt så nära.. 

Tankarna gick i konstiga banor.. Hörde hennes penna skrapa mot pappret i en väldig fart precis som om hon var rädd för att någon skulle stoppa henne. Hon såg nästan besatt ut.. Jag försöktre koncentrera mig och samla tankarna när jag ser Disco ligga där på på bordet.. Min sons lilla mask ligger där och ser dum ut.. Gud vad kommer folk tro.. Totalt bisarrt ögonblick, som en scen tagen ur en film.. Som ni förstår tog det ett tag att samla mig men till slut fick även jag fart på pennan.

Bästa betyg blev det för min del och en tjej till och alla blev godkända i gruppen. Jag komenterade att de skulle allt tacka Disco och det gjorde de.. Hade med honom på en annan svår skriftlig tenta i psyk men då stannade han i väskan men bringade tur endå..

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards