Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Träningsdax!!

Av Silvia Marinkovic - 21 november 2011 14:48

Ja då var det dags att börja träna igen. Sist jag var på spinningen (i förra veckan) så tyckte jag att brallan satt konstigt och var i vägen men det visade sig vara min lilla bilring som tillkommit sista tiden, hehe.. Jag är väldigt lat av mig och har därför kommit på att jag måste träna i grupp för det blir plötsligt mycket svårare att ge upp så fort ja börjar svettas och (gud förbjude, andas häftigare) gå därifrån. Nu tänker jag strategiskt..

Om jag bara kan lura mig själv att gå till gymmet och sen över tröskeln till träningspasset så är jag fast.. Kommer ingen vart och är illa tvungen att tuta och kör..


Jag har ändrat inställnig när det kommer till träning. Tidigare blev jag besviken för jag inte gått ner i vikt fast jag slitit ut stigen i Pildamsparken. Nu har jag andra tankar i huvudet. Motion är så viktigt för så många andra saker som psykiskt välbefinnande.. Det bästa mot stressen är motion.. Motion har samma effekt på generell depression som antidepressiva läkemedel. Motion är bra för immunförsvaret, förebygger hjärt och kärl sjukdomar, ökar insulinkänsligheten i 24 timmar efter ett 15 minuters träningspass.. 15 min!! Det är ju ingenting...

Man får ökad självkänsla, självförtroende och blir gladare. Blodtrycket sänks pga av att man relaxerar kärlen och man får en bättre syresättning..

Ja ni kan allt detta redan (Sasa har börjat gäspa vid detta laget som han brukar när jag kör igång mitt skol snack) MEN, vad ni kanke inte visste är att de som är överviktiga men tränar regelbundet är friskare än de som inte är överviktiga men inte tränar.. Så.. med den tanken i huvudet tar jag mig till Friskis.. Min vision är inte att se ut som en modell utan min målsättning denna gången är att vara den friska tjockisen. Smalis kan jag liksom glömma. Kvar blir tjockis eller friskare tjockis.. Ni fattar. Tror jag har rätt inställning!!


Så idag har jag varit på friskis och tränat indoorwalking och tagit några halvtag i gymmet..

Sen pressade jag en juice på rödbeta, apelsin, ingefära, morot och äpple. Jag tänker inte skriva vad de är bra för för (för då däckar Sasa) utan ni som är intresserade får googla... Den var jätte god! 


 


 
 
Ingen bild

Cornelia

21 november 2011 17:45

Äntligen tillbaka! Har saknat dina texter. Ses snart, Kram!

 
Ingen bild

Dahin

25 november 2011 20:26

Vi är många som saknar hennes underbara texter och komentarer !!
Härlig talang !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards