Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Silvia Marinkovic - 23 januari 2012 06:57

Jag tror jag har blivit en gammal sur kärring i skolan.

Jag kan bli riktigt irriterad över vissa saker. Saker som kan störa mig så pass mycket att jag tappar fokus på lektion är tex när någon sätter sig längst fram i klassrummet och sen sover 5 min in i föreläsningen. Jag satt på på raden snett bakom och skämdes. Vad ska föreläsaren tro? Värre blir det när personen efter pausen återkommer till föreläsningen FÖR ATT FORTSÄTTA SOVA!!


Om du väl vet att du har svårt att hålla ögonen öppna så sätt dig längst bak eller gå i pausen!

Så klart kunde jag inte låta bli att kommentera när personen i fråga dagen efter sätter sig bredvid mig och klagar på att föreläsningen dagen innan var tråkig och att hon inte förstod nått dels för det var svårt att fatta och dels för att han inte pratade ren svenska..


Jag sa med ett brett smile på läpparna att det kan hon väll inte veta eftersom hon sov lektionen igenom. Sen la jag till att vetenskapliga teorier är ren filosofi och svårt att greppa om man inte själv använder hjärnan, och därför kan jag förstå att vissa inte hänger med.. Sen förstår jag utlänningar alldeles utmärkt eftersom jag själv är en! 

(Det hjälpte inte situationen att klockan var 8.00 på morgonen och hon störde mitt i morgonkaffet)


Ni skulle sett minen.. hehe


Det är inte så att personen i fråga lider av narkolepsi som jag behöver ta hänsyn till!

Tror hon väljer att reflektera innan hon sätter sig bredvid mig igen. 

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards