Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Silvia Marinkovic - 24 januari 2012 06:45

Ja det är faktiskt inte helt risktfritt att cykla, framför allt inte i Malmö i rusningsrafik. Jag är väl medveten om alla risker med mitt cyklande.. Ingen hjälm, kassa ljus och kassa bromsar som jag undviker bromsa med för de låter väldigt högt när jag väl gör. Sen alla bilister som stressar.. Ja ni vet vad jag pratar om.. Vad jag däremot inte hade förväntat mig är att bli strypt på min egen cykel..

Cyklade som vanligt till skolan och i höjd med möllan känner jag hur något drar åt runt halsen ju längre jag cyklar. Jag lyckas stanna i smeten för att få luft och kolla vad som händer. Då har min långa snygga halsduk fastnat i bakhjulet och snurrat fast sig.. Tog mig någon minut att åtgärda problemet. Satte mig på cykeln igen och tänkte på att där har jag ennu en risk med att cykla!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards