Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Silvia Marinkovic - 20 augusti 2011 15:42

Ett vanligt problem i vår familj är att hitta saker vi inte kommer ihåg var vi lagt..

Men i morse var diskussionen lite udda..


Jag och Sasa (sambon) skulle iväg och träna på Friskis men han kunde inte hitta bilnycklarna. Han hade tydligen lagt de på bordet och jag svarade att jag hade sett om de låg på bordet.

På det svarar han att jag säkert sett de men inte märkt det!!?? 


"men jag kan ju inte ha sett de utan att ha märkt att de är där" svarar jag.


" Jo det kan du visst för du är kvinna och ni kvinnor tar saker omedvetet och lägger de på något annat ställe och sen säger ni att ni inte sett de!" 


Mycket intressant......

Mycket intressant...........


Vill bara tillägga att han hittade nycklarna i sin jobbväska där jag tydligen omedvetet lagt dem... 


mmmmmmmm så är det....

Av Silvia Marinkovic - 20 augusti 2011 08:44

Då var det första dagen på Malmöfestivalen igår och jag var så klart på plats med min sambo och son.

Hatar trängseln men vissa saker får man ju stå ut med.Mitt i allt vimmel och trängsel så ser man en lucka och försöker ta sig dit för att få luft och precis när man tror man lyckats så snubblar man nästan över en barnvagn med något stackars förskräckt barn i.. "luftbubblorna är barnvagnar" inte oaser.


Ok.. barnfamiljer måste också kunna få komma ut på festivalen och ha kul även om det förstör för alla andra, men de som kom på den brillianta iden att rasta hunden på festivalen har jag ingen som helst förståelse för. Hur jag än analyserar så kan jag inte lösa det. Det kan inte vara kul för hunden, folket eller för den som går med hunden i vimlet och drar frenetiskt i kopplet för även hunden letar efter "luftbubblor".( fast från deras nivå kan de iallafall se barnvagnarna).


En annan sak som verkligen stör mig är att det alltid är låånga köer på de matställen jag vill käka och när det blir min tur så står där inte en jävel bakom mig. Plötsligt är kön borta.Varför?


Efter allt köande, fish n chips och läbbig folköl som påminde om gamla tider så hittade jag min lilla oas.. Minimunkar! Jippie! Gott! Njöt av dessa från Gustav till Stortorget och väl framme kände jag mig nöjd i magen och lättad över att jag gått 8 km på morgonen.


På stortorget kom alla känslorna.. Värsta folkfesten! Folk var ju som galna med små partyhattar på huvudet och några hade gulliga röda mjukisdjurskräftor på huvudet. Några dansade på borden och andra buggade loss. Hela stortorget påminde mig om medeltiden och folkfester som hölls till ära av någon kunglig födsel ( saknade eldslukaren).

 Fantastiskt roligt att se folk träffas och faktiskt festar loss med vilt främmande människor. Underbara människor som skrattar och sjunger snappsvisor! Staden enar oss.. Därför älskar jag mitt Malmö. Ser ett gäng ungdomar som sitter på marken i ring  och dricker öl ur en en 2 liters behållare. Jag skrattar men tanken slår mig " framtida patienter"..


Jag hade ju inte varit jag om jag inte tagit chansen att njuta lite av den historia stan har att erbjuda.. Kikade in i nyrenoverade St Petri kyrka medan sambon i ren protest stod utanför.. som vanligt 


Nu var jag nöjd. Taxi hem och rakt i säng. Försökte ge inspector Moorse en chans men när jag hörde mig själv snarka så var det dags att ge upp..

Vaknade kl 07.00 Ny dag, nya upptåg och solen skiner!



   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards