Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Silvia Marinkovic - 21 augusti 2011 16:44


Jag tänkte berätta om min brudtärneklänning som jag skulle bära på min kära vän Louise bröllop.


Den beställdes från USA. Den var alldeles för stor så jag bestämde mig för att ta den till Nettan (världens bästa sömmerska) för att få den fixad. Klänningen skulle sys in och den skulle kortas och vara snäv runt benen, enligt mig. Nettan var av en helt annan åsikt men jag vann den långa kampen och hon började sy samtidigt som hon inte kunde sluta skaka på huvudet. Gud vet vad hon tänkte..


På bröllopsdagen togs det limo till festen och på väg dit började min kära Lollo att bete sig som en bridezilla ,så för att lugna och få henne på andra tankar så började jag prata om kärleken och massa underbara saker och kände plötsligt att jag rycktes med och tårarna började rinna och förstöra mitt smink.. Lollo blev på bättre humör direkt!

Nu var vi framme och först ut var jag med rinnande smink. Klänningen hade stålgrejs insydda och var så snäv att jag var tvungen att be herr chauffören om hjälp att häva mig ur för det kändes som jag hade en fastsydd planka längst ryggraden. Elegant som en elefant försökte jag ta mig ur bilen medan bröllopsfotografen dokumenterade det hela.


Jag lyckades gå  ”altar” gången med mini steg utan att snubbla. När det väl var dags för bruden att ges bort av sin pappa kom lyckotårarna igen.. 

Visst, jätte gulligt att brudtärnan fäller en tår men när det börjar rinna från näsan och i handen håller jag en bukett blommor i stället för näsduk så var det inte lika vackert.. Var nära att slå fotografen i huvudet med buketten för aldrig har jag varit med om en människa som varit så intresserad av att ta foto på mig som hon..


Jag kunde inte få i mig någon mat för klänningen funkade bara så länge jag stod upp.

När jag skulle på toa gick det inte att dra upp klänningen (För tajt) och att ta av den var lika omöjligt för där fanns tydligen en knapp där bak jag inte kunde nå hur mycket akrobatiska försök jag än gjorde. Hade någon spelat in mig i denna stund så hade det varit en garanterad hit på Youtube!


Och som avslutning: Skulle hålla tal och det blev inte som när jag övat.. När jag skulle säga ”träna inför sommaren ” hörde jag mig själv säga ”göra oss fitta inför sommaren” . Sen bara råkar det vara så att Lollos halva släkt är lärare och på plats i salen.


Tror ni har fått en bild av min situation. Bröllopet var underbart och bruden var strååålande och nu i efterhand vet jag vad Nettan tänkte när hon skakade på huvudet.. 




Av Silvia Marinkovic - 21 augusti 2011 11:14

  Kom igen planta , kom igen!  Snart är du mogen och fin och bara min!!                                                                                                                                     Ska hinna plocka dig innan grannen gör..  


   

Av Silvia Marinkovic - 21 augusti 2011 08:06

För några dagar sedan blev vi bjudna på en invigning och jag visste precis vilken klänning jag skulle ta på mig.. Den klänningen som jag så klart hade köpt på nätet för just sådana här tillfällen. Den klänningen som designats av Karen Millen och skrapat hål i Sasas (sambon) pengapung.. 


Pratade på telefon med min väninna Mira och hon undrade vad jag skulle ta på mig. Jag hade lite svårt att förklara hur klänningen såg ut så jag sa att jag skickar ett foto i stället.. 


Fotot blev dåligt för klänningen vek sig och det gick inte att se hur den såg ut så jag kom på iden att ta foto på hemsidan där jag köpt klänningen i stället. Så det gjorde jag och skickade bilden till henne.. 


Nu kommer Mira dö när hon ser såå snygg klänning jag köpt tänkte jag kaxigt!

Smset jag får tillbaka lyder: " Fan vad smal du har blivit!"


????????????


 


Hade fått lägga på mååånga varv till min runda för att se ut som hon.. kanske så många att jag inte ens hade dykt upp hemma mer....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards