Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Silvia Marinkovic - 30 augusti 2011 07:43


Då passar det bra att dela med mig av något jag lärde mig i skolan igår.


Långvarig stress leder till att Hippocamus, som är den del av hjärnan där vårt minne sitter, minskar i storlek. Vilket i sin tur så klart leder till sämre minnesfunktioner. Kan ni tänka er.. 

Så till alla er som tycker ni fått sämre minne på sista tiden kan ta er en funderare.. 

Av Silvia Marinkovic - 30 augusti 2011 06:35



Visst finns det fler än jag som gjort detta:


Pratat i mobilen medan man kör bil i stan och försöker koncentrera sig på vägen, samtidigt som man med andra handen letar febrilt efter sin mobil i väskan, som ligger på sätet bredvid! Värre blir det när man samtidigt uttrycker sin irritation till personen på andra sidan luren över att man inte lyckas hitta den med orden:

-Var fan har jag lagt min mobil!

Att samtalet plötsligt dör och man möts av en konstig tysnad kan man ju knappast bli överraskad över..


När detta händer är det nog dags att erkänna att man är lite stressad.. 


Fast... man kan alltid skylla ifrån sig med att man i allafall aldrig glömt kvar ungen i bilen en varm sommar dag..  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards