Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Silvia Marinkovic - 23 augusti 2011 19:52

Facetime (videosamtal) på min iphone funkar inte. Har aldrig funkat och kommer aldrig funka.. 

Men de kan göra reklam för hur bra skiten är på Apples hemsida men sen att den inte funkar oavsett vem jag ringer och vilken supportkille jag snackar med.. Den siste jag pratade med lovade att han skulle vidarebefodra mitt nr och be apple kontakta mig.. 

Jo visst.. Det var inte så att jag satt och vänta vid telefonen direkt.. 


Men plötsligt ringer en kille från Apple och jag blev positivt överraskad tills han sa att han ville ställa lite frågor om hur jag uppfattar servicen jag fått. Servicen?

Jag vill inte prata om servicen jag fått utan om min handikappade telefon!

Vilken jävla service?.. att Telenor lyckas svarar i telefonen och kopplar mig vidare till fem olika snubbar som alla skyller på varandra.. 


Jag tänkte inte hjälpa honom med nån statestik inte, utan han skulle se till att fixa min telefon!!! Han försökte slingra sig men gav snabbt upp och fick minsann höra vad jag hade att säga om ett och annat. Att han personligen inte är ansvarig för att ha hittat på och programmerat, eller vad det heter, manicken rör inte mig därbak..

Jag bad honom vidarebefodra det jag sagt till sina Applesnubbar på Applekontoret i Appletown!!! 

Av Silvia Marinkovic - 23 augusti 2011 07:10

Så här är det..

Sambon är lite yngre än mig och går nu igenom visdoms-tands problematiken.

Han får det i omgångar och kinden svullnar rejält.. Det visar sig att hans tandläkare är på semester varje gång det händer och då har han rådfrågat mig i panik för det gör tydligen väldigt ont..


Ring husläkaren och be om antibiotika och citadon har jag svarat..


Under tiden är jag någon slav och han har outalat tagit sig rätten till saker som annars brukar disskuteras. Hans ansiktsuttryck liknar en stackars valps..

Vi har gått igenom läkemedelslistan och hur det påverkar kroppen och detta finner han väldigt irriterande för allt jag säger VET han redan.. Men det var tydligen ingen kass ide att skölja ner en citadon med Jack Daniels. Han är ju sjuk och då är allt tillåtet.. för det är synd om honom för han har ont..

Undrar hur en levertransplantation känns?


Igår var det dags att plocka ut tanden. Mats (tandläkaren) har väl fått nog.. Jag försökte förbereda mig mentalt. Innan han gick hemifrån frågade jag om han tagit med sig citadonen, för han lär ha ont när bedövningen släpper.. Med irriterade steg gick han och letade i lådan.. 


Efter att Mats snittat upp tandköttet och plockat ur visdomen, hehe.. så ringde han och var på väg till jobbet men hade jätteont..

Nån timme senare när jag pratade med honom och frågade om han tagit citadonen svarade han att det hade han OCH 2 st alvedon.. Samtidigt?? frågade jag... Men har vi inte gått igenom detta med hur läkemedel funkar Sasa??


Jo, men de hade ju sagt på vårdcentralen att han ska kombinera med Ipren.. 

Tur han inte var i närheten...

Ni kvinnor kanske fattar.. Ni män gör inte.. och jag tänker inte förklara..


Sen kom han hem.. Hade ont.. låg på soffan.. sprang till toan och kollade i munnen.. det blöder fortfarande.. det är svullet.. han kan inte äta.. men han kan sova nån timme på soffan.. 

I morse var han trött och hade sovit dåligt.. Ah älskling svarade jag.. (a fan, konstigt när du sovit hela dan på soffan).

Han kände sig sjuk sa han.. frebrig och frossig och han hade ont i lederna. Tandvärken har spridit sig till lederna.. Vilka leder frågade jag kallt.. knäna och jag tror han mumlade nått om ankeln.. Försökte se intresserad ut..


Jag satte mig vid datan och frågar om jag får blogga om honom och han svarade


"ja.. så länge jag framstår som matcho och cool och inga citat ".


Nu är han på jobb och lugnet har återvänt.. Tills han ringer..




Av Silvia Marinkovic - 23 augusti 2011 06:53

För er som inte har sett klippet.

http://www.whosay.com/novakdjokovic/videos/58242

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards