Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Pildammsparken i retrospekt..

Av Silvia Marinkovic - 28 augusti 2011 06:53

God morgon.. När jag skrev inlägget med Pildammsparken fick det mig att minnas hur mycket den egentligen betytt i mitt liv.. Idag är det ett ställe som jag har utsikt över från Malmö högskolas lektionssalar och ett ställe där jag går och tränar..


Tidigare har den varit så mycket mer.. Här har jag tagit mina första steg.. Här var neutralmark när pappa kom och hälsa på uppifrån småland (bästa minnena)

Senare har jag åkt skridskor på sjön och på våren har jag letat ankungar och matat svanar..


Lärt mig cykla..     Byggt kojor..   Jagat blottare..


 När jag var äldre har jag inte helt nykter cyklat hem från KB (som då var på Erikslust,för er som kommer ihåg) genom parken blundandes o halv sovandes på cykeln. En sådan sak bara.... som idag är omöjlig att göra om med tanke på hur tiderna förändrats (inte för att jag på något sätt vill).


Hoppas det är fler än jag som känner igen sig.. Har rotat i mammas foto album och hittade faktiskt lite foto på mig i parken som jag tänkte dela med mig som en liten hyllning till min lilla park..


    Här har jag nog blivit övergiven..


  Pappa på besök och jag i favorit trätofflorna som jag tydligen inte ville ta av mig ens när jag skulle sova, om man ska tro morsan..


   No comment


   Min älsklings cykel i GULD som jag ramlat från sååå många ggr..


   Oj.. den hamna fel! Folkhälsoinstitutet var inte så bra med att få ut info på den tiden.. (Tror det är en Tuborg)

 
 
Ingen bild

Denis

28 augusti 2011 10:33

Gillar den sista bilden!

 
Ingen bild

Mira

28 augusti 2011 11:47

Jag känner igen mig!! har oxå foto därifrån... Men fotot på cykeln!! Danni kopia!! så lik!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards