Alla inlägg den 3 september 2011

Av Silvia Marinkovic - 3 september 2011 12:46

Vi har i skolan på alla kurser jag läst (hälsopsykologi, folkhälsovetenskap, psykologi, psykiatri mm) läst om Empowerment, som betyder att man ska motivera patienter till förändring..

Det är tydligen bevisat att pekpinnar,tjat, skrämsel och nedvärderande taktik inte har någon som helst effekt på folks beteende. Att få folk att känna sig värdelösa förstärker bara deras redan dåliga samvete och bidrar tex till mer missbruk..


Var på simträningen med min son idag och på deras anslagstavla ser jag detta som så klart får mig att skratta. Detta är ett exempel på hur man inte ska göra:


   

Av Silvia Marinkovic - 3 september 2011 08:11

Igår skrattade jag så jag höll på att dö. 

En väninna till mig klagade på att hennes kille inte har stil och alltid går i samma gamla slitna jympadojor oavsett vad han har på sig för övrigt eller var de går.

Jag sa att så farligt kan det inte vara och att sneakers kan vara lite coolt även till lite finare kläder.

Tänkte på Paul Smith dojor och den typen..


Hon malde på och försökte få mig att förstå att det inte alls var coolt. 


Hon berättade att han hade bjudit ut henne i början av förhållandet till Rådhuskällaren (som är en lite finare restaurang i Malmö). De skulle träffas utanför och hon hade klätt upp sig med högklackat och klänning medan han hade jeans, tröja och de här dojorna.

Tydligen hade kvällen varit förstörd redan där..


Hon hade skämts så mycket sa hon att hon bara ville därifrån.

Han hade senare ventilerat sina tankar om denna kvällen och kritiserat henne för att ha tuggat tuggummi för han tyckte det var lite bondigt.. Hon hade blivit så paff att hon inte fick för sig att nämna dojorna!


Jag försökte fortfarande vara objektiv i det hela och hon svarade att hon skulle fan ta foto på dojorna och skicka till mig..

Jag hade glömt bort det här, när jag får ett mms med bilden och sätter skolkaffet i halsen samtidigt. Måste bara dela med mig av av detta..



 

Hahahah.. Han klagade på tuggummit!!! hahahahahah 

Under bilden har hon skrivit att gummisulan släppt och att luft kommit in och avger ett pysande ljud för varje steg han tar.. Kan ni tänka er det ljudet bland borden på Rådhuskällaren... haahhahhaaaaaaaaaaaaaaa

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards