Alla inlägg den 24 september 2011

Av Silvia Marinkovic - 24 september 2011 15:26

Igår var vi och tittade på när Danny skulle tävlingsimma.. 

Tävlig för de yngre barnen så det var inget avancerat men väldigt mycket folk på simhallen i Burlöv. Varmt var det och och mycket skrikande ungar. 

Inte alls min typ av trevlig fredags eftermidda men men..

Danny simmade frisim och ryggsim och var riktigt duktig, inte för att han är min son. Jag kände mig ganska skamsen när vi satt där jag och Sasa och båda försökte hålla sig för skratt när andras barn skulle dyka i från kanten och det blir ett magplask med värsta stänk.. Visst har jag dåligt samvete att jag tycker sådant är rolig men jag hade tyckt det varit lika roligt om Danny gjort det. Roligt är roligt oavsett vem som gör det..

Nån liten unge kunde inte ens simma men skulle tydligen tävla. Hade drunknat om där inte funnits folk i vattnet. Ni kan ju se mig sitta där och försöka hålla mig och Sasa är ju 1000 ggr värre än jag.. Han komenterar rätt ut och högt " Ja då var det en mindre!" Fast jag håller med säger jag.. " sluta så kan man inte säga"..

Nånn unge stänkte klorvatten på min märkes jacka och jag la upp ett falsk smile men ville egentligen vrida nacken av honom..

Vi satt på dessa hårda bänkar i 40 gradig värme och outhärdlig ljudvolym för att se Danny simma två turer. Tur för honom han vann med tanke på omständigheterna.. 

Han var duktig så han fick välja var vi skulle ut och fredags mysa. Sushi blev det nere vid Dalaplan.. Efter lång väntan på maten tog jag fram telefonen för att dokumentera tillfället till både Sasas och Danilos fasa. Sasa började klaga på att jag var som de turisterna vi sett och skrattat åt under våra många resor.. Jo men jag gör allt för mina trogna bloggläsare.. De ska ha en bild även om killarna tyckte det var överpinsamt..   

Av Silvia Marinkovic - 24 september 2011 07:30

Säger till Sasa med stolt röst att jag käkat lunch på Fontänhuset..

Lägger till att det är ett ställe där psyksjuka personer lagar maten för att ha nått att göra och att en lunch kostar 30 kr.. 


Istället för att få det här stödet och uppskattningen att jag gjort nått bra osv så framkommer det väldigt tydligt i hans svar att vi är från helt olika planeter..


"Jag käka lunch på rådhuskällaren gratis"...  

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards