Alla inlägg den 21 september 2011

Av Silvia Marinkovic - 21 september 2011 16:54

Kom att tänka på en annan cykel historia som hände mig ett antal år sedan när jag arbetade på en Taxi beställningscentral i stan.

Växelkontoret var på första våningen och fönsterna var ut mot gatan. Jag brukade parkera min cykel under ett av fönstren och lutad mot väggen. En dag satt jag och svarade i min telefon när jag hör några konstiga ljud utanför på gatan men ser inget. Jag reser mig upp och öppnar fönstret och får då se en skum typ som försöker vira av muttrarna från mitt framhjul där låset sitter.

Jag kollar ner på honom och frågar surt vad det är han tror han håller på med?

Han tittar överraskat upp och frågar mig melankoliskt om det är min cykel?

Ja svarar jag.

Då suckar den här snubben precis som om det vore mitt fel och börjar vira tillbaka muttrarna på cykeln och gick surt därifrån.. Vilken knast tänker jag.. Vårt kontor låg 50 m från polisstationen på porslinsgatan och att han endå har mage att helt kallt mitt i gatan försöka sno en cykel.. 

Historien slutar med att lilla jag efter mitt avslutade pass sätter mig på cykeln och kommer typ halva vägen när jag stöter på ett litet bupp och framhjulet åker av cykeln och ut i trafiken. Jag åker med huvudet i backen så klart pga att pundaren inte skruvat fast skruvarna ordentligt. Nu dog inte jag eller blev påkörd men det kunde gått jävligt illa. Har tänkt på det där i efterhand... Vill man mörda någon och få det att se ut som en olycka så ska man vrida bort skruvarna från framhjulet.. Det är bara en tanke inte ett råd..

Av Silvia Marinkovic - 21 september 2011 06:30

Se filmen Bridesmaids om ni får tillfälle. Vi såg den i helgen och skrattade filmen igenom. Min typ av humor. Filmen är så där amerikanskt löjlig som deras komedier brukar vara men den är till skillnad från många andra riktigt rolig. Se Sen!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards