Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Systemet på Triangeln.

Av Silvia Marinkovic - 10 september 2011 11:49

Jag har inte haft ångest av att åldras, och jag tror det har mycket med att jag alltid fått höra att jag ser yngre ut än vad jag är..

Tydligen är de av en annan åsikt på Systembolaget på Triangeln. Står i kö och har köpt bubbel och framför mig står det en kvinna som defnitivt är äldre än vad jag är..

Kassörsakan frågar henne om legitimation och hon visar stolt upp den. Jag tänkte att det var minsann en trevlig kassörska som ville visa extra service genom att fråga oss äldre tjejer om leg. När det var min tur att betala och jag förberett med mitt leg i handen så kom aldrig frågan. Jag stirrade på kassörskan i hopp om att hon skulle inse sitt stora misstag men inget hände.. Sen stirrade jag på kvinnan framför mig som nu belåtet hade börjat packa ner sina flaskor..

Hon såg ju ut som en gammal sliten trollpacka..

Finns ingen chans i denna värld att hon var yngre än mig..

Där stod jag fräch och glad med hästsvans och skolväska...

Kassörskan behöver glasögon! Eller gå nån kurs i hur man inte förnedrar sina kunder.. Typ de kunde på kursen sagt: Eftersom det är en känslig fråga så ta alltid leg på äldre tjejer, framför allt om de står bredvis varandra i kön!

Det var säkert hennes första dag eller nått.. 

Stirrade surt på de båda när jag gick därifrån..

Dags för systemet att ta sig i kragen.. 

När jag kom fram till min lilla cykel var jag fortfarande sur.. väl hemma på innergården, medan jag låste fast cykeln, hade en annan känsla infunnit sig..

Det är kanske  dags att inse fakta...

Jag är 37 men ser ut som 36... 

De goda nyheterna är att jag har mitt lammkött ett år till ,sen är även han gammal.. Nästa tanke.. Om mitt lammkött börjar bli gammalt, vad fan säger det om min egen ålder?.. Med deprimerande hasande steg och nedböjt huvud gick jag mot  lägenheten.. Den där kassörskan på systemet är helt ovetande om vilken roll hon har i de kaos hon orsakat pga av hennes dåliga syn.. helt ovetande.. Det är sista gången jag handlar på systemet på triangeln.. Och nej jag är inte redo att inse fakta.. än..

 
 
Anna

Anna

20 februari 2012 01:03

Vilken trevlig blogg det här! Har varit här och kollat några gånger. Har för inte så längesen börjat att blogga jag med :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards