Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Torsdagskväll..

Av Silvia Marinkovic - 10 september 2011 13:03

Jag brukar inte skriva så mycket med vad jag sysslar med på dagarna, mest för att jag själv  inte tycker om att läsa sådant. Men tänkte lite snabbt ta med er på min torsdagskväll ute vid lilla torg i Malmö. För de som tycker sånt är kul att läsa..


Vi (läs Sasa) var bjudna till mingelkväll på Hedmanska gården. Tog på mig en tunn grå klänning och mina ljusblå bebisar (Gucciskor).

Hedmanska gården är underbart vacker och en njutning för en historieälskare som jag. Byggnaden är från 1400 talet och har en gång i tiden varit ett sjukhus. Vi minglade lite bland olika utställare medan vi drack vin och åt mat från Stolpaberga. Jag försvann i min lilla värld av fantasier där jag åkte tillbaka i tiden och såg sjukhusängarna framför mig och människorna i dem.. Sasas babbel blev ett bakrundssorl i mina öron.. 

Det var en trevlig kväll.. Jag kan absolut inget om design men jag vet vad jag tycker är snyggt eller ej.. Det enda jag egentligen kan eller anser mig kunna det är glaskonst eller glas i sig. Som dotter till en glasblåsmästare från Kosta Boda tar jag mig den friheten.. Så när vi var framme vid Iittala design monter gick jag fram och skakade på huvudet år vad de kallar design idag och vad man betalar dyra pengar för.. Där stod jag med ett glas i handen och synade den mot ljuset i bakrunden. Inga bubblor, ojämnheter eller något bevis på att det är handblåst.. Bara dessa tråkiga fabriktillverkade glasen som folk betalar skjortan för.. Skakade på huvudet igen... 

Nästa monter hade design lampor som var jätte snygga.. När killen började nämna priser, runt 19 000 kr för en lampa började tankarna glida iväg och intresset sinade.. Började beundra takbjälkarna bakom lampan i stället.. Tänk så gamla de är.. När vi var färdig minglade ochh ett antal visitkort rikare gick vi vidare till vårt stamställe Bastard för att käka lite riktig mat. Beställde in hjortlever och ett glas vin till det, var bara perfekt.. älskar det stället.. Sen var det dags att åka hem och nanna kudden.. Här kommer lite bilder från kvällen..

     Titta på de fina bjälkarna.. handsnidade..


   Suddig bild på musikunderhållningen


   O så vi.. 

 Iitalla kan slänga sig i väggen.. så här gör man glas.. Jag o pappa i Kosta, Övervakar så han gör rätt..   Korvmannen på väg hem.. 


   Bastard..   O mina bebisar så klart...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards