Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Morgondiskussionen..

Av Silvia Marinkovic - 23 september 2011 07:18

Dagens morgon började med en diskussion kring väderkillen på tv4.. Han säger att sommarvädret håller sig kvar ett tag till och pekar på temperaturer runt 13 grader. Det fick fart på Sasa som började spekulera i hur väderkillen egentligen mår med tanke på att 13 grader knappast kan kallas sommarvärme.

Där höll han en monolog i köket.

Sen braka fan loss när killen säger att vädret är lite oförändrat.. Detta fick igång min sambo och jag är inte ett dugg förvånad för detta är han i ett nötskal..

" Vad fan betyder lite oförändrat?? Jag svarar att han menade att det är typ oförändrat.. Och besservissen svarar att det kan tydas som att lite oförändrat betyder mycket förändrat. När jag inte fattar visar han med en skiss och förklaring om hur han menar.. Nu måste jag erkänna att det låter logiskt efter 10 min..

Man borde säga att lite förändrat eller mycket oförändrat.. lite oförändrat är samma sak som mycket förändrat..  Ialla falla killen sa fel när han ville säga att vädrer förblir oförändrat.. Sasa kanske ska bli väderkille på tv4.. Ingen hade fattat nått.. hahaha  nää nu kommer jag för sent till jobb.. ha det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards