Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Fontänhuset

Av Silvia Marinkovic - 23 september 2011 15:53

Var på Studiebesök på Fontänhuset som är ett hus vid Gustav där spykiskt sjuka kan gå och få lite olika arbetsuppgifter och umgås med andra. Väldigt givande besök. De har ett kök där de lagar lunch varje dag som är till självkostnadspris. Gjorde bort mig som vanligt. Under lunchen blev vi serverade av en söt gubbe som flinade lite så där gulligt och blygt. Vågade inte riktigt skoja till det som jag brukar med tanke på att de är olika sjuka och jag vill inte säga nått som är fel.. Efter  lunch fick vi en guide som visade oss de olika våningarna och avdelningarna. Av någon anledning hamnade vi i lunchrummet igen och den söte gubben flinade tyckte jag igenkännande och säger " va kul med fruntimmer som kommer på besök igen" Jag ler mot honom och när vi skulle därifrån säger jag " Ja nu kommer vi inte tillbaka mer!" och vad jag menade var att vi nu inte kommer störa honom mer.. Då svarar han med en sorgsen röst " Jasså, det var ju tråkigt att höra". Dörren stängdes bakom mig och jag stannar till i trappen och säger till sällskapet jag är med  "Jag menade idag, inte för alltid, det förstod han va?.  

Guiden svarar " Nej det tror jag inte han fattade.."

Snacka om dåligt samvete..

Nu tror gubben att jag menade för alltid och kanske anklagar han sig själv eller nått.. Ångest.

          

De har en fin innergård och jag tog bild på deras lilla fiskedamm!

eeeh, undrar lite över ormarna som ligger lite var stans men vågade ärligt talat inte öppna käften och fråga..


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Silvia Marinkovic - 6 april 2013 18:52

En bit pizza är aldrig fel!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 19:30

Is a friend indeed!!

Av Silvia Marinkovic - 28 mars 2013 09:57

Gamla Bettan på årlig hälsokontroll!

Presentation


Blogg om mitt liv och mina tankar i mitt älskade Malmö..

Kategorier

Senaste inläggen

Gästbok

Fråga mig

15 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Favoriter

RSS

Banners

Toppbloggare Blogglista.se BloggRegistret.se http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15a.jpg

Ovido - Quiz & Flashcards